Nytt trägolvskoncept från Golvabia

Intresset för heminredning växer sig allt starkare och svenskarna lägger mer än någonsin på att göra sitt hem modernt, vackert och trendigt. Trägolv är i sammanhanget ett märkligt undantag. Här verkar många söka tidlösa alternativ som ska ligga orörda oavsett modets växlingar och nya trender.

 Trägolvsbranschen har själv bidragit till detta synsätt genom att argumentera för trägolvets högre kostnader med att det är slipbart. Trots detta är det få konsumenter som verkligen slipar om sitt golv.
I de flesta fall har modet hunnit ändras så att man istället väljer att byta träslag och lägga ett nytt golv.
 

Nu lanseras Lightwood, ett trägolv som motsvarar dagens krav på moderiktig heminredning. Lightwood är gjort av riktigt trä, med alla de goda egenskaper som konsumenterna efterfrågar
- varmt, mjukt och med naturens variationsrika karaktär. Men eftersom Lightwood är ett fanérgolv, med tunnare träskikt, kostar det också mindre än traditionella trägolv, särskilt för moderna mönster och exklusiva träslag. 

Lightwood är ett nytt trägolvkoncept och varumärke från Golvabia. Det kommer att marknadsföras mot inredningsintresserade människor som vill ha ett modernt, levande och aktuellt hem, även på golvet. Det breda sortimentet innehåller dagens storsäljande favoriter, men fokuserar också på trendiga och exklusiva modeller med stark karaktär som passar nya och framväxande inredningstrender.

 

Publicerad 2011-04-20